HTML Map

wtorek, 25 lutego 2014

HYDROLAT ZAMIAST TONIKU

Co to jest hydrolat?
Hydrolaty nazywane są inaczej hydrozolami lub wodami kwiatowymi. Powstają on przy produkcji olejów jako produkt uboczny. Podczas procesu destylacji, para wodna porywa nierozpuszczalne w wodzie drobiny olejku eterycznego, a następnie po schłodzeniu, olejek jest oddzielany od wody. Pozostała woda destylacyjna, która zawiera rozpuszczalne w wodzie części składowe oraz niewielkie (0.02% - 0.5%) ilości olejku eterycznego to właśnie hydrolat.

Jakie właściwości kosmetyczne mają hydrolaty?
Hydrolaty, podobnie jak olejki eteryczne to czyste esencje określonego materiału roślinnego w bardziej łagodnej i rozcieńczonej formie. Mają postać, bezbarwnego płynu a ich PH jest zbliżone do naturalnego.  Dzięki zawartości substancji roślinnych, doskonale nawilżają i pielęgnują skórę. Mogą być one stosowane bezpośrednio na skórę a w przypadku cery wrażliwej odpowiednio rozcieńczane. Można stosować je przy produkcji kremów, mleczek i toników zastępując wodę destylowaną. Świetnie sprawdzają się jako mgiełki, płukanki i okłady na oczy. 

Jaki hydrolat wybrać do pielęgnacji cery tłustej, trądzikowej?
Hydrolat oczarowy;
Hydrolat szałwiowy;
Hydrolat rumiankowy;
Hydrolat bławatkowy;
Hydrolat rozmarynowy;
Hydrolat z liści czarnej porzeczki;
Hydrolat cytrynowy;
Hydrolat lawendowy;
Hydrolat aloesowy;
Hydrolat z zielonej herbaty;
Hydrolat neroli;
Hydrolat miętowy;

Czemu hydrolat zamiast toniku?
Hydrolaty mają właściwości regeneracyjne, nawilżające, odświeżające, przeciwbakteryjne i  przeciwzapalne (w zależności od tego z jakiego rodzaju rośliny został dany hydrolat zrobiony). Posiadają prawie takie same właściwości jak toniki drogeryjne z tą różnicą że nie zawierają substancji chemicznych. Są zatem bardziej naturalne i przyjazne naszej skórze. Mogą być śmiało stosowane przy cerze wrażliwej nie powodując podrażnień i zaczerwienienia (wyjątkiem są hydrolaty z roślin na które dana osoba jest uczulona). 

Gdzie kupić? 
www.manufakturakosmetyczna.pl

Jaki hydrolat stosuje?
Wspaniałe działanie hydrolatu odkryłam całkiem niedawno. Zazwyczaj drogeryjne toniki, były dla mnie zbyt mocne (przy mojej tłustej cerze) lub w ogóle nie działały. Jedne za mocno wysuszały a inne nie oczyszczały odpowiednio skóry. Sięgnęłam więc po hydrolat rumiankowy który zachęcił mnie swoim działaniem.  Bardzo często oczyszczałam swoją skórę z zaskórników a po takim zabiegu, skóra była  podrażniona i zaczerwieniona. Hydrolat doskonale poradził sobie z funkcją kojenia i łagodzenia skutków oczyszczania. Ponadto zmniejszył u mnie szorstkość i łuszczenie się skóry. Moja twarz jest teraz dużo gładsza, bez czerwonych plam, bardziej promienna, oczyszczona i odpowiednio nawilżona. Stosuje go systematycznie rano i wieczorem przemywając skórę nawilżonym płatkiem kosmetycznym.






14 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy post!! a do skóry normalnej/suchej jakie są polecane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do skóry suchej/normalnej : hydrolat różany, szałwiowy, neroli, hydrolat z pszenicy ekologicznej,
      Do wrażliwej: lawendowy, różany, neroli, czarna porzeczka, rumiankowy, kwiat lipy ekologicznej,
      Do skóry naczynkowej: hydrolat z liści oczaru, rumiankowy, czarna porzeczka, neroli, hydrolat z kwiatu kocanki ekologicznej;

      Usuń
  2. dla mnie to nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hydrolaty są bardzo fajne. Ja używam już wyłącznie hydrolatów od jakiegoś czasu zamiast toników gotowych i wiem jedno - tak już zostanie :) Tyle że ja przeważnie dodaje sobie jeszcze coś fajnego do tych hydrolatów, np. aktualnie używam hydrolatu rumiankowego z ekstraktem z zielonej herbatki. Zaopatruję się także w Manufakturze Kosmetycznej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawy pomysł z ekstraktem. Postaram się udoskonalić swój hydrolat i zastosuje się do twojej rady.

      Usuń
  4. Wreszcie już wiem co i jak z tymi hydrolatami :))) Świetny i zrozumiały post, dziękuję Kochana, na pewno skorzystam z któregoś, zwłaszcza, że też mam mieszaną cerę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam hydrolaty miałam już oczarowy i z pomaranczy,rumiankowy, z róży damaceńskiej wszysytkie sa świetne;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze,to pierwszy raz o nim słyszę. Pozdrawiam : ) http://jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ciekawa hydrolatow musze kiedyś wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem jak by się sprawdził u mnie. Jeszcze nigdy nie stosowałam takiego produktu na moją problematyczną twarz :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hydrolat Rumiankowy jest rewelacyjny. Kupiłam butelkę 500 ml i rozdzieliłam na trzy kobietki w naszym domu. Wszystkie są zadowolone i stosują go systematycznie. Polecam zwłaszcza przy cerze suchej.

      Usuń
  9. Interesujący produkt, jeszcze nie widziałam czegoś takiego :) na pewno zajrzę na tą stronę :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń